Wednesday 4 January 2012

they'd take the house


Tiap tiap hari aku lalu depan rumah ni. rumah ni pon just a few rows depan rumah aku je.

Rumah ni tak berpenghuni, semak samun…berserabut…rumah tinggal lah senang cite…

Tapi…tiap kali aku lalu…aku suka tengok rumah ni…

Comel jer rumah dia….intermediate…dua tingkat…ada laman kecik sikit depan rumah…standard la…just nice…

Aku suka tengok rumah ni…everytime I look at the house, I’d imagine myself as the occupant of the house. Start my own family…make the house alive again.

Then a few weeks ago…aku nampak ada satu mamat cina ni berdiri kat depan rumah tu…”agent rumah…” dalam hati aku berkata….

pagar dia dh terbuka sikit…semak samun tu dah macam terusik sikit…evident that ada orang dah lalu lalng kat dalam tu…

…at the car porch…I saw a young couple…no older than I am…him with his hand wraped around her shoulder…her head tilted side ways…resting on his…facing the house…I can’t see their faces…but I know…they are smiling…they’d take the house.

True enough…

Sebab aku tiap tiap hari lalu kat depan rumah tu….tiap tiap hari aku akan nampak progress yang diaorg buat untuk menghidupkan rumah tu…

Aku syak tak lama lagi…akan ada baju baby lak kat ampaian rumah tu…because last night…kereta aku kena block ngan keta diaorg…sebab laki dia nak turunkan a huge box of what appeared to be a baby cot.

No comments:

Post a Comment