Monday 23 July 2012

BUDAK TU BUKAN HARRIS YO!

oh tolonglah jangan salah sangka aku sombong bila aku dah pakai contact lense...

asal dah pakai contact lense je menyombong...

asal dah pakai contact lense je tak reti nak senyum balik...

asal dah pakai contact lense je tak reti betegur sapa...

sebab...bukan aku ada pakai contact lense pon...

bila aku tak pakai cermin mata tu...maknanya aku tak ada pakai apa apa yang selain dari cermin mata untuk membantu menambah baikkan penglihatan aku......

sebab truth is...aku tak pakai contact lense...ever.

sepanjang tah dah berapa tahun aku pakai cermin mata ni...menanggung rabun yang powernya betambah saban tahun...banyak peristiwa pahit manis aku tempuhi...


haritu kitaorg gi PD. so, we took the chance of jumping into the not-so-crowded pool. heaven. ingat dah hilang skill berenang a-la anjing aku...kesannya ada lagi. 

of course, im not crazy...dah ada kat dalam pool, haruslah cermin mata ditanggalkan...butalah aku di dalam pool itu...takdelah buta yang gelap gelita...buta kabur kabur ni lah...

everyone was in the pool...mama, kak long, abang ayip, harris, lisa and the rest...there were a few other kids as well...

at the kid section of the pool, harris and a few other kids were playing catch or something like that...and to or three of them, including harris were dressed in a similar wet-suit...

so, tengah aku syiok syiok berenang a-la anjing...aku nampah harris berenang ke arah aku...

i called out lovingly...LOVINGLY ya...aku kan makcik yang agung: "aaaaabang...abang tak pakai abang punya goggle keeerrr?"

"goggle abang kat rumah." budak tu jawab ringkas...and swam away.


BUDAK TU BUKAN HARRIS YO!


No comments:

Post a Comment