Thursday 23 June 2011

cium lantai simen


Daripada empat beradik, aku yang bongsu.

So…aku rasa…masa kecik kecik…aku ni manja lah kot…

Oklah...oklah…takde kot kot…memang manja.

Aku masa dulu dulu pantang weh kena usik dengan abang abang aku…especially abang aku yang lagi satu tu…bukan..bukan yang jaga badan…satu lagi..yang tak jaga badan tu…haha…
Pantang weh kena usik…aku akan meraung menangis…menonong pegi mengadu kat mama…
“UWAAAAAAAAA…maaAAAAAAA….meme buat adiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkk!!!!!!”
abang abang aku memang cukup berbulu dengan aku dulu…

selain dari seorang kaki mengadu…aku ni pon kaki mereport kegiatan kegiatan idak berfaedah abang abang aku nih…“haaa…kau buat ape tuuu??? Aku bagitau mama!”

sampai kat telinga mak aku…ape lagi…kena hukum la…ape? Rotan? Tak main la rotan beb…kito ohgang noghori…pakai cili api arr…hahahahaha…

memang mak aku lumur cili api kat mulut abang abang aku…menggelupur bai…hahahahaha…
mak aku, tangan kiri pegang dagu abang aku, tangan kanan pegang cili api…”kau bukak mulut kau tu…BUKAK!” mak aku dengan ganasnya terus tenyeh tenyeh cili api tu kat mulut abang abang aku…

aku tukang tengok jerlah…kaki kuis kuis sikit lantai…tangan dua dua kemas terlipat kat belakang…senyum si-kit jer…heh…

tebakar weh mulut…terus macam pakai gincu aku tengok mulut abang abang aku pas tu…merah jer…
“aku tangkap kau minum air paip…SIAP!!!”

sebab spy mak diaorang, i.e. aku ada di merata tempat…memang diaorang tak berani arr nak minum air paip nak kurang kan pedas cili tu…gila tak tahan dengan pedas tu agaknya…abang abang aku cari alternatif lain…

aku tengok jer diaorang cium lantai simen rumah kitaorang…



sebab mak aku kata jangan minum air paip kan…so aku tak report ar diaorang cium lantai simen tu…


No comments:

Post a Comment