Friday 24 June 2011

ketidakpunctualan

ayah memang bukan seorang yang punctual…

dulu…ayah aku jadi driver untuk pegawai kat felcra kepis.
Kesian pegawai tu…manjang lambat jer gi meeting.
Pastu…ayah aku…kerek lak tu…kot pegawai tu lambat keluar ofis…fuh, marah…takde dia nak tunggu ok…dia terus tinggalkan pegawai tu, gi minum teh ngan kengkawan dia…sungguh amaze macam mana ayah bleh maintain tak kena pecat.

masa aku tadika…tadika aku habis pukul 11am lebih camtulah…aku memang selalu…selalu jadi yang last sekali balik…cikgu tadika tu memang dengan muka toya dia…kenalah tunggu sampai ayah aku datang amek…serious…selalu…

sekolah rendah pon…aku bukanlah antara yang first kena jemput…

sekolah menengah…sama jer…cuma kadang kadang…bila aku minta nak balik sendiri naik prebet sapu, ayah kasi…sebab anak dia dah berakal sikit…

masa nak gi tuisyen pon camtu gak…aku gak yang last balik…kecuali bila tuisyen tu malam la…cepat sikit la ayah datang…





hence…

aku rasa…ketidakpunctualan aku ni…aku inherit dari ayah la…




sampai hati ayah lambat jemput budak nih... T_T

No comments:

Post a Comment