Monday 11 July 2011

tua


Kucing pertama aku…nama dia Tua. Bukan sebutan baku…Tu-wa, tapi sebutan KL...Tu-wer. Last last singkatan nya jadi We-wer.

Aku panggil dia Tua sebab masa aku nampak dia kat car porch rumah aku…dia dah tua dah…

Aku bela dia sebab…walau kali pertama aku jumpa dia masa kat car porch rumah aku tu aku simbah dia dengan air the-o-ais…dia masih di situ…datang kembali mengiau…I take that as a sign.

Of course, mak aku bukan seorang member PETA, so…dia tak fancy sangat lah dengan idea aku nak bela Tua...tapi, aku pon bukannya anak yang mendengar kata sangat dulu…haha…so aku bela jer…

Aku suka Tua…dia kucing yang sangat cool…besar..ekor panjang kaler oren…dia suka gila duduk bertafakur kat atas tv rumah aku tu and did not give a fuck pasal tikus. The fact that Tua adalah seekor kucing yang tak rasis terhadap kaum tikus…membuatkan mak aku lagi menyampah kat dia.

Bila Tua tido…aku suka kacau dia…aku suka gigit gigit paw dia…ya…kotor…but I did not give a damn…so pinky and cushion-y…nyum nyum nyum…aku suka picit picit dagu dia…tapi aku tak teragak agak tampar dia kalau dia terbersin kat muka aku.

Aku pernah gunting whiskers dia. Aku tak tau yang kalau kau gunting…that it will not grow back…takde astro masa tu…so, takde channel animal planet untuk belajar semua itu.

So…saki baki Tua dihabiskan dengan tidak machonya…misai sebelah ni panjang melentik…misai sebelah ni pendek kontot. Sorry Tua.

Tua mati sebab infection kat perot dia. Numerous visit to the vet could not seem to cure the open wound. He was also too tired to lick it away.

He dies away from me from the house.

But not in my heart.

I lap you We-wer…wuwuwuwuwuwu….



No comments:

Post a Comment