Friday 11 May 2012

cepat 15 minit


“cepat dik…kita dah lambat ni…” mama kata – sambil tunjuk jam digital kat dashboard keta aku.

“jam aye tu cepat 15 minit…”

“ooohhh…”

.
.
.

“eh, dah pukul 3:45? Cepatnyaaaa…” kakak aku kata – sambil tunjuk jam digital kat dashboard keta aku.

“tak ahh…baru 3:30…rilek ar…jam aku tu cepat 15 minit…”

“ooohhh…”

.
.
.

the digital clock on my car’s dashboard went on and gave a few shocks to my mum and my sister for a few more times…after a while…they got used to it…dah pandai tengok jam kat dashboard keta aku tu.


Aku: “long, tengok jam jap long, kul brape?”

*jam di dashboard – 5:15*

kakak aku: “ler…baru pukul 5.”

Paaaaaannnndai….

.
.
.

Tak pernah ada orang tanya kenapa jam kat keta aku cepat 15 minit…sehinggalah akak aku ringan mulut bertanya.

“ko memang cepatkan jam ko ni sebab ko tak nak lambat eh?”

“taklah…sebenarnya sebab aku dah telupa cemana nak adjust jam ni.”

No comments:

Post a Comment