Friday 11 May 2012

Mak aku


Mak aku…koleksi handbag pon dia takde. Kot kitaorg tak belikan dia handbag…mama tahan je pakai beg plastik. Kadang kadang…walau dia tak suka dengan pemilihan beg kitaorg…dia pakai gak…atas sebab tak nak membazir.

Kasut? Mana ada. Hahahahahahahahahahaha…motto mama pasal footwear: pakai sampai hancur. Hahahahaha…malangnya…anak anak perempuan beliau tidak berkongsi motto yang sama ya…motto anak anak beliau: kena beli semua. Kitaorg ada belikan dia sandal…kadang kadang je lah dia pakai…it upon atas sebab tak nak membazir. Kot ada kasut yang lain pon…mostly kasut kak long yang dia dah tak nak pakai…kasut jogging / kebun mama plak…selalunya abang meme belikan kat bundle.

Hari tu…mama suruh amekkan baju kurung dia…untuk dipakai ke wedding kawan aku, mamal, kat Melaka…oleh disebabkan mama tak ada banyak koleksi baju…maka…aku pilih jelah salah satu pilihan yang ada… (takde pilihan pon…tu je yang ada). “ish dik…mama pakai baju ni lah masa gi kenduri kawin tini hari tu…” aku cuba untuk tak buat muka. Yelah weh…bila nak gi tempah baju kurung untuk dia…”ish…tak payah lah tempah untuk mama…mama bukan nak gi mana pon…ko tu elok tempah…ko gi kerja nak pakai…” kan dah takde baju nak pakai…

Mak aku pon bukan jenis yang pakai jam…tak pernah ada jam pon…gelang pon tak…cincin, rantai…subang…semua tak…ape pon tak lah…

So, untuk seorang emak yang semua benda dia tak pakai…agak payah nak belikan dia ape ape…

1 comment:

  1. weh. mak ko macam lebih kurang mak aku je beb. pakai sampai hancur. aritu aku belikan dia kasut baru. dia tak pakai. lalu aku diam2 buang kasut dia yang tahap dekat nak hancur tu. baru laa dia pakai kasut baru ekekeke. parah.

    next mission, nak buang henbeg pulak ahahahaha

    ReplyDelete