Monday 11 June 2012

burger daging…nak lima

Dalam keta, tengah drive, dengan mama.

“ma!”

“ape?”

“...dapat makan burger sedap ni ma…jom?”

“jom…mana nak beli?”

“tu tu…depan tu mesti ada.”

Hampa. kedai burger depan tu…tutup.

“ha dik dik…mama nampak ada lampu tu tepi jalan sana tu…tu mesti gerai burger tu…”

“ha ah la maaa…jom jom!”

aku pon buat u-turn, behenti keta baekkk punya betul betul tepi gerai burger…mode malas nak turun…nak oder ala pandu lalu.

“mama la order…mama paling dekat.”

“nak burger ape ni?”

“mama nak daging.”

“aye pon nak daging.”

“kak long ngan ayip semua tu…?”

“daging gak lah ma…”

“ok.”

Mama turun kan tingkap…lalu order…

“dik…burger daging…nak lima.”

tiga tiga mamat belakang gerai burger tu toleh kat mak aku.

Salah seorang daripada mereka berkata…

“daging takde chik…kitaorg jual ayam je…”

mak aku…annoyed…

“pulak…”

ketika itulah aku perasan…tajuk kedai burger tu…

bukan kedai burger kesannya…

Anif’s Fried Chicken katanya…

"ma...dah lah ma dah lah ma...jom jom..."

kata aku...tak sabar nak cabut dari gerai tu...

"la...ko dah tak nak ke burger?"

"ma...ekdai tu tak jual burger pon...tu kedai jual ayam goreng!!!"




Malu. malu malu malu malu maluuuu.

No comments:

Post a Comment