Thursday 21 July 2011

aku tak penakut

aku tak penakut:

terlalu lama bergelumang dengan mobile phone…aku jadi sedikit ngeri bila phone land line berbunyi dan dikala itu aku tgh sorang sorang…

kat rumah sek 17, shah alam dulu…aku hanya akan angkat phone land line bila ada orang dengan aku masa tu…baru aku berani angkat and say “hello…” kalau tak…jangan harap…I will find myself cringe for as long as there is a ringing tone…krriiing kring….krring kring…perghkkk….

kalau nini ada…aku akan suruh dia.

The same thing happened at seri kembangan…aku selalu sorang…bila phone kat ruang tamu tu berdering…aku akan pelok bantal…make sure belakang badan aku melekap kat dinding…

Sebab…who on earth yang akan call????? Semua orang yang aku kenal have my mobile number…and most of them...DO NOT have my land line number (use only for online)…so…sape? Arghk…I don’t want to know!

Aku tak penakut:

Mungkin dah biasa…sampai depan rumah…kau akan call tuan rumah and say: “weh…aku kat depan rumah ko dh nih…buka ar pintu cepat…” or at least ko tekan loceng ke…

So…bila ada ke-tu-kan di pintu… …ke-tu-kan yer…ke-tu-kan…selalunya…aku takkan buka or even go near the door!!!!!!

Masa kat rumah sek 17, shah alam dulu…bila ada jer bunyi ketukan…aku akan bangun and kira jumlah penghuni flat…1, 2, 3,…6. Cukup. Okeh, ada sape sape expect sape sape datang ke? Geleng. Takde. Sape yang kaya order pizza delivery ke mcd ke? Semua tunjuk muka poket tinggal sepusen. Ok. So, kenapa ada orang ketuk?

Teeeeeeeeeeerus aku serah tugasan berat ni kepada nini.


No comments:

Post a Comment