Thursday 21 July 2011

STRICTLY MY PERSONAL OPINION

Disclaimer…this is purely my personal opinion from my experience with fresh flower, decorating hantaran and hand bouquets.

Bagi aku, hantaran tak perlu nak banyak banyak dulang. 3 balas 5 tu sikit bona lak kan…5 balas 7 bagi aku dah cukup nice dah…tak terlalu sikit…tak terlalu banyak…sebab bagi aku…bila dah terlalu banyak…dah tak exclusive…barang yang nak dijadikan hantaran pon dah naik merapu…

Tapi aku faham…kadang kadang…benda hantaran ni pon is out of pengantin punya kuasa…most of the time, what happened is that…orang lain…makcik makcik, jiran sebelah rumah belakang rumah tiba tiba mai…tiba tiba kasi nilah tulah…suh dimasukkan sekali ke dalam set hantaran…erk! Hello…awat tak habaq mai awai awai…bleh cek sediakan satu dulang kosong…senang sikit…tak kelam kabut…

bila benda benda macam ni terjadi…memang meng-awkward-kan semua orang…up to a point menyusahkan orang lain, walau kita tau…niat si pemberi itu baik……haih…pengantin plak kena inform orang buat hantaran kata ada tambah hantaran…dahlah hantaran ni kan ada kiraan ganjil dia…ha…kot pihak ni punya dah bertambah…pihak sana punya pon kena rombak gak…tu satu…and then…color…permainan color dalam hantaran ni sangat penting…I doubt so jiran ko akan tahu ape tema color wedding ko…dia pon hentam jerlah kasi kek kaler merah menyala gitu…ha…dah lari tema…tak nak terima pemberian dia…segan plak…terpaksalah masukkan jugak…dah ada satu hantaran tu lari color tema.

Cakap pasal barang yang nak dijadikan hantaran…of course…it is entirely your choice nak letak ape…sukati kau lah kan…but…mungkin tak pernah terlintas di fikiran kenapa certain things tu…kalau boleh…tak payah lah…

contoh seperti handbag …1, saiz handbag adalah amat penting…tidak wajar rasanya letak beg nak pergi office or carry-it-all as hantaran…sebab saiznya yang bosa nak mampuih…2, bila letak satu barang yang besar as hantaran…you will end up having a not so dainty, not so cute, not so lovely, and not so beautiful hantaran.

Sebab bila barang besar besar ni…dia nampak kasar. Barang barang untuk hantaran ni seelok eloknya yang kecil or at least sederhana besar.

Jika beg tu…a tote would be nice…a dinner beg would be even better…paling excited kalau dapat gubah dinner beg. Kenapa? Sebab dinner beg kan selalu ada sequinne…kilat kilat…so…your dinner beg will compliment the whole hantaran, as opposed to bila beg tu besar…tak compliment the hantaran langsung.

Another thing…electronic gadget …sekali lagi…mungkin tak pernah cross our mind of these things…bagi aku…hantaran barangan eletronik ni…high risk…sebab…bila kita kawin…rumah kita mestilah ramai orang. Bila dah ramai orang keluar masuk…kita dah tak tercontrol dah…kalau ko letak camera Panasonic lumix gf-2 as your hantaran…adakah ko akan letak cousin ko sorang untuk jadi jaga kat tepi hantaran tu? Kalau aku jadi pengantin…my mind would not rest as I would be worried about my hantaran…”ada lagi tak camera aku?” “iPad aku ada lagi kan?” “iPhone aku…ko cuba gi tengok jap…ada lagi tak…”

Satu lagi…the risk of these gadgets masuk air pon tinggi gak…bila hantaran tu pakai fresh flower…no matter how hard you try to eliminate the element of water tu…tak dapat juga nak halang air span tu daripada keluar…sebab…aku dah try pelbagai cara…trust me. And bagi aku…benda gadget ni nampak … keras. Tak sesuai nak dijadikan barang hantaran.

Erm…kasut pon macam tu gak…personally…PERSONALLY OK…personally…aku tak setuju letak kasut sebagai hantaran…you know…putting a pair of shoes on a tray for display…macam.tak.masuk.tak.kena. sama jugak dengan beg…kasut haruslah kasut yang cantik…high hells…lagi bagus kasi kasut dinner sebagai hantaran…you know…kasut dinner yang ada diamonte diamonte tu…again…these feature would compliment your hantaran more…naik seri hantaran…as oppose to boots…or heel-less foot wear.

Ok. Tu je. Ending yang agak abrupt.






No comments:

Post a Comment