Wednesday 22 June 2011

pe'el empat beradik part 1/4


Korang sok merasalah benda benda ni…mak aku dah merasa dah…

Akak aku dari kecik memang suka melawa weh…Ayah aku pernah tengking dia masa dia kecik kecik nak gi tadika…sebab ape? Sebab akak aku tak leh nak decide nak pakai baju ape pergi tadika. PERGI TADIKA HOKEY…tadika…kekejap tukar baju…eh, tak betul…tukar lagi…tukar lagi dan lagi dan lagi…ayah aku dah tunggu kat luar…panggil…kejap kejap…panggil lagi…kejaaaaappp...tiga kali kejap…ayah aku naik hangin la…ha amek kau…

Pastu pernah gak sekali…akak aku ni kepingin bona nak pakai cincin agak eh…ha…dia amek nut screw tu buat cincin nokkk….hahahahahaha…arwah pak lang aku dulu kerja dengan LLN (Lembaga Letrik Negara laie weh time tuh…)…melaramlah dia depan cermin…oklah…dah puas melaram…keluarkanlah “cincin” nut tu…

“ma…” tunjuk jari yang dah membengkak. “tak leh bukak…”
“Haaaaaaahhh???…ape kau dah buat ni…..berangan sangat nak pakai cincin…tak payah bukak…pakailah sampai bila la…”

memang tak leh bukak…sebab akak aku dah simpan lama sangat cincin dia tu…jari dia dah membengkak…kat hospital pon…doctor kena bius jari tu dan…*untuk part ni…sila tahan perut* literally screw it out of her finger….pusing pusing pusing sampai nut tu terkeluar dari jari akak aku…melulong…

nasib baiklah…dah besar…dah kawin…dah ada business yang semakin berkembang…dapat akak aku beli cincin betul…alhamdullillah…

moral of the story: simpan lah bold an nut di tempat yang tidak boleh dicapai budak budak.

No comments:

Post a Comment