Tuesday 2 August 2011

hotstuff

Sekolah rendah ngan sekolah menengah aku sebelah sebelah.

Bila aku makan bekal aku kat kantin sekolah rendah aku tu (aku sekolah cina)…aku menung tengok halaman sekolah menengah tu…asyik tertanya tanya…bila lah aku nak ke sana plak. Aku rasa bangunan sekolah menengah lagi cam up sikit berbanding sekolah rendah aku yang nampak sangat ke-sekolah-rendah-annya…. dalam erti kata lain, sungguh tak cool …pulak tu…satu sekolah ngan murid darjah satu. EW!

So, bila aku masuk form 1, aku rasa sangat dah matured bila aku sarung kain baju kurung kaler biru cerah laut tu. Rasa koyok sangat menebal. Beg pond ah tukar hokey…tak bawa dah backpack...yang sandang belakann tu…ape kelassss…sekolah menengah kena bawa beg sandang tepi…Ini, barulah cool. Status ko pon berubah bila masuk sekolah menengah…ko bukan lagi seorang mu-rid, tapi pe-la-jar. Yang ko takut skang, bukan gu-ru be-sar, tapi peng-e-tua. Term term untuk sekolah menengah pon bunyi up sikit.

And…sekolah menengah ada stok pe-la-jar lelaki yang up sikit…yang kat tingkatan tiga, empat…lima. Um-um…

Bila aku masuk form 1, aku saje je pilih tempat duduk kat belakang sekali, tepi tingkap seblah pintu. Belakang, sebab aku tinggi…tepi tingkap, sebab panas…sebelah pintu, sebab nak senang cabut bila loceng bunyi.

Tapi…setelah sebulan macam tu…aku kena tukar tempat duduk aku…cikgu marah…kalau aku terus menerus duduk kat situ…akan mengganggu kelancaran kelas…sebab…kumpulan student student lelaki form 2 suka lalu lalu kat koridor and main pas pas surat, hadiah hadiah…buat kecoh, dan dan lalu tepi tingkap aku ber-ahem-ahem…sweet sweet kat aku…

ape yang kumpulah tu buat adalah group effort untuk dua tiga orang student melayu kat dalam group diaorg tu…

Yer…aku lah hotstuff yang baru sampai dari sekolah sebelah.



No comments:

Post a Comment