Wednesday 30 May 2012

Jangan berhenti. Jangan kuar kereta. Jangan buat eye contact. Jangan biasakan bukak tingkap


So shocked with what have happened to Lina Teoh and Chin Xin-Ci.

Thank god both ladies escaped unharmed.

Gila menakutkan ok!!!!!!! No joke!!!!!

Aku selalu bertanya pada lelaki lelaki di sekeliling aku…ceh…lelaki lelaki…feeling diri hot dikelilingi lelaki lelaki hot…NOT! Haha…ok…serious. Aku selalu bertanya pada abang aku, abang ipar aku, kengkawan lain…

  **************

“ok.kalau aku tengah drive malam…aku masa tu kat lane tengah la katakan…motor ni semua keliling aku…ape aku nak buat?”

“jangan kuar kereta. Ko drive je. Jangan berhenti. Jangan kuar kereta.”

“ok. Jangan berhenti. Jangan kuar kereta.”

“pandang je depan. Jangan berhenti. Jangan kuar kereta. Jangan buat eye contact. Jangan biasakan bukak tingkap.”

“ok ok.”

  **************

“logiknya lah kan…kalau aye tengah drive…pastu orang yang naik moto tu dia sepak sepak kereta aye…tendang tendang keta aye camner?”

“adik jangan panik. Pegang stereng kuat kuat. Drive aja. Jangan berhenti. Takde ape boleh terjadi pon sebab adik dalam kereta. Selagi tak berhenti, dah selamat dah kat situ. Kalau berani…swirve kan sikit je stereng tu…gerenti diaorg tegolek.”

“aaaa…habis tu nanti kalau aye tegelek dia macam mana?”

“aaa padan muka dia!!!” -__-

“ooook…misal katalah…kalau betul dia tegolek pastu keta aye langgar moto dia…you know…my car run over the moto…boleh ke keta aye tesangkut atas moto dia takleh jalan?”

“tak lah…logiknya terpelanting moto tu bila kena langgar. Org tu pon kot adik gelek…keta adik lepas tak tesekat.” -__-

 **************

“weehhh…dah ada taktik baru la…orang jahat kan dia nanti baling telur kat windscreen keta…pastu kalau ko on wiper ko…habis aaa tak nampak ape…”

“memang la…tu sebabnya ko kalau ada orang baling telur ke ape ape ke…jangan on wiper…jangan berhenti…jalan je.”

“ok. Ok.”

“Dik, kot ada orang langgar ko dari belakang pon lah kan…ko tak payah lah nak berhenti pegi deal ngan orang tu…jalan je…keta leh repair. Ko tu kot kena kidnap…haaa…menangis tak berlaguuu sok.”


  **************

“masuk je keta terus kunci pintu tu.”

“ok.”

  **************

“senang ke orang nak pecahkan tingkap cermin keta?”

“ish…susah...ketuk sekali belum tentu bleh pecah punya…kalaulah ada orang nak pecahkan tingkap..sekali ketuk tak dapat tu…janganlah tunggu dia ketuk kali kedua…ciao lah dah by that time.”

 **************

No comments:

Post a Comment