Tuesday 14 June 2011

to ponteng or not to ponteng

my role as a daughter, significant other, friend, foe, student, part-time worker, etc...

paling best masa jadi student. ko leh decide. nak g kelas ke nak ponteng aje. aku siap ada log tu. nak tgk, kelas mana yg leh di-ponteng-kan, mana yg takleh. kehkeh. skang, table has been turned. aku dh takleh decide, nak g kelas mengaja ke nak mc jer hari ni. lol. boleh ar. bg jer exercise, ckp kan tu graded. duk diam2 ko n buat. lol. masuk kelas boleh bawa masuk otak kosong. tenung, angguk~ya ya ya. skang, kelas master. you REALLY look stupid if u do that. dh ada benchmark lain ar plak. benci.

tapi, tang assigment. maintain. last minute baru feel. idea baru datang. hasil baru separuh bagus. kahkah. dh dapat result, baru ar pujuk diri atau kawan2 lain yg down. ok ar tu woi. ni ko baru buat sehari. cuba ko bayangkan kot ko buat benda ni seminggu awal...mesti markah ko dh sama ngan kak nora. kahkah. applicable gak skang dlm kelas master.

aku rasa, aku mmg ada musuh masa blaja dulu. mesti ada jer yg berbulu ngan aku. walau aku jenis yg pergi kelas, balik kelas. aku pon ada gak terbuat musuh ngan certain org, di mana, pertalian itu tak mungkin akan jadi se-smooth dulu dh. well, shit happened, its always out of our control. 

kelas sapa aku paling suker. kieran - literature and media. masuk kelas, tgk movie. lovely. stress free. aku dapat A tak kelas dia nih. aku pon dh luper. kelas miss jamee. aku rasa, kelas kitaorg, adalah kelas first dia masa dia kat uitm. agaknyerlah. kiranya, kitaorg adalah student batch pertama dia. rasanyalah. dlm byk2 benda yg miss jamee membebel dlm kelas dia, malaysian studies kot, satu pon aku tak ingat. cuma ini jer yg aku ingat. 

mendongak (dia tinggi weh) dan tanya: miss, sape yg dapat A miss, sape? 
menunduk, spek jatuh skit dan jawab: A is for Allah, B is for (tak ingat) and C is for you.
mmg aku tak dapat A pon last2.tengkiulah miss.

kelas controversial. kelas mana lagi. kelas writing lah. En. F owh En. F ............................

kelas yg aku rasa paling susah nak harungi/tempuhi/lalui....kelas asian lit.lets make it brief.
aku masuk pon dh lmbt. im not supposed to be in it nway. but since my dad takmo susahkan kitaorg sgt by leaving us much faster than we thot, aku tak jadi extend. first kelas jer dh tanya/diskusi pasal death and parents. aiyoyo...aku diam jer. gigt lah lagi jari yg dh tak berkuku ni. tak tahan, bangun, keluar menangis sudah kat hujung koridor. 

kelas aku paling terkesima, kelas sociolinguistik kot. dgn erm...pelat(?) lecturer tersebut...lol...dan kecenderungannya terhadap en ampizan kiter. hehe....bila dia dh cenderung kat ampizan, what it does mean? lol

No comments:

Post a Comment