Tuesday 14 June 2011

zaman belajar...

circa 2002 ~ circa 2007
University Teknologi MARA, Sek 17, Shah Alam
my role as a daughter, significant other, friend, foe, student, part-time worker, etc...

wow.tinggal kat hostel.sempoi. cos tak pernah selama 11 tahun pembelajaran ku di sekolah rendah dan menengah. tidakkah aku layak untuk ke mrsm ke, tkc ker? takde offer ke? erm..takde.mungkin aku bodoh? atau mungkin aku sekolah aliran cina. well, pipi aku tak tersorong sorong pon nak pi sek sek yg mcm tu. aku budak smchkp. tau? tak tau kan...heh...aku jenis anak yg dijemput dan dihantar. nak gi mana? tuisyen, ok hantar. mana? keluar minum? ok hntr. mana? beli buku? hntr. you got the drift.

so, wow...bila dapat duk hostel...rasa sgt seronok...kenal kengkwn melayu...hurm? statement bunyi mcm poyo? mmg. sebelas tahun, rakan2 melayu ku boleh dibilang dgn jari ku yg tak berkuku ini. sekolah cina.waddya expect. mmg semua kawan2 aku cinacinabeng belaka. best fren ku di kindergarten - cina, sek ren - cina, sem men - cina. tapi, takdelah aku ekstrem sgt samapi kongsi ba kut teh dgn diaorg - akai masih ada ma...lagi pon, aku dh dapat foreshadow selsema babi akan muncul in the future, which is now. lol.

so, rakan melayu pertama ku - sharina, mai - cos mereka lah teman serumahku. then didi, awere, tya, chas...syahda, nana hamdan and you know who you are. 

paling cibai sekali masa di akasia. masa nak g fac. bus mcm haram. beratur? apakah itu? lmbt masuk kelas. lee lai fong leh lak ckp..i used to walk you know, from 18 to here...u shud too...shud my ass...itu zaman u miss, kereta masih berenjin kan lembu, lapisan ozon masih setebal rmbutmu...yah, we can walk, then we are at risk of getin lung and skin cancer. 

bus service, we can never beat the intec ppl. damn u intec. mcmlah preparation ko nak g obersea lagi penting dari pembelajaran kami, si semutsemut ini. ass. owh, lagi cibai bila oakcik drebar bas bukak radio yg dj nyer adalah abby fana. hel-lo, sape disana? sarapan ape pagi ni bang? nasi lemak jer??? OMG. watta torture that is.

owh. kesatria. how can i forget. kawad? kawad? siti nak berkawad. meh sini, aku bukak buku alasanku. dengan seribu alasan jualah, aku dan beberapa org rakanku yg lain, dapat menangkis pembelian t-shirt kesatria, yg mmg aku rasa sgt burok!!!!! tudung takleh ada bertepi lah. kerongsang kena selit ke dalam lah...watta hell...sorry kak nora. lol. highlight mungkin tpt berkawad/berkumpul kot. kat hostel lelaki. wow. view boxer dan spendar mereka, bergantungan di tingkap. sejok mata memandang. for that reason. sem dua. aku n beberapa org rakanku, amek ko-ku pengurusan jenazah. amin. 

dining hall ada. tapi servicenyer takde. mungkin projek gajah putih. therefore, elaun mkn diberi. byk ar. sweet bila dapat. elaun ini invisible. parents jarang diberitahu. therefore, duit poket terus disalurkan. hebat. 

aku paling suker sorok sotong/udang/cebisan ayam bawah nasi. mahal tu nak beli. sorok sudah. terlepas ar selalu. maafkan saya makcik cafe.

No comments:

Post a Comment